CMSPortletBroker.$cloned.Content.2095

Procedura Dauna Bunuri

Recomandari generale in cazul unei daune

  • Identificati si inlaturati cauzele care provoaca pagubele pe care le-ati observat,
  • Actionati in directia protejarii bunurilor si a prevenirii extinderii daunelor (Nu sunt despagubite daunele care apar dupa producerea evenimentului ca urmare a faptului ca nu s-au luat masurile necesare privind prevenirea extinderii acestora),
  • Nu interveniti prin reparatii ale bunurilor afectate si pastrati-le in vederea evaluarii acestora de catre asigurator.

Recomandari in functie de natura daunei

In caz de incendiu:
  • Evacuati toate persoanele care se afla la locul evenimentului;
  • Anuntati Pompierii si Politia la numarul de telefon 112 (In cazul interventiei pompierilor, solicitati un exemplar al procesului verbal de interventie);
  • Intrerupeti alimentarea cu gaze, numai daca este posibil, fara a va pune viata in pericol;
  • Intrerupeti curentul electric de la panoul de sigurante, numai daca este posibil, fara a va pune viata in pericol;
  • Anuntati Pompierii si Politia la numarul de telefon 112 (In cazul interventiei pompierilor, solicitati un exemplar al procesului verbal de interventie),
  • Incercati sa stingeti incendiul numai daca este posibil, fara a va pune viata in pericol.

In cazul furtului sau a distrugerii bunurilor de catre persoane necunoscute:
  • Protejati urmele efractiei sau ale distrugerii,
  • Anuntati Politia la numarul de telefon 112.

In cazul inundatiei cu apa de la conducta (inclusiv de la apartamentele invecinate):
  • Inchideti robinetii de la instalatia sanitara si de incalzire (inclusiv de la subsol, daca este cazul),
  • Anuntati Asociatia de Proprietari sau administratorul cladirii care va constata pagubele si va intocmi ulterior o dovada referitoare la producerea evenimentului

In caz de calamitati naturale (cutremur, inundatii, alunecari de teren):
  • Evacuati intr-o zona de siguranta toate persoanele care se afla la locul evenimentului;
  • Anuntati Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta la numarul de telefon 112, sau Primaria din localitate.

Nota: Indiferent de natura daunei, avizati asiguratorul in termenul prevazut in conditiile de asigurare (de regula 48 de ore de la producerea evenimentului). In momentul avizarii daunei catre asigurator, trebuie sa oferiti informatii referitoare la:
  • identitatea persoanei care anunta producerea daunei (nume, detalii de contact); 
  • locul si data producerii daunei;
  • circumstantele producerii daunei (descrierea evenimentului);
  • descrierea bunurilor avariate;
  • numarul politei de asigurare.

Informatiile prezentate au un caracter general si au scopul de a va informa asupra primelor masuri ce trebuie luate in cazul unui eveniment in care au fost afectate bunurile dumneavoastra. Pentru orice nelamuriri sau informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati sau sa consultati conditiile din polita dumneavoastra de asigurare.

Documentele necesare pentru deschiderea dosarului de dauna:

Dupa avizarea daunei, un reprezentant al asiguratorului se va deplasa la locul evenimentului, va efectua fotografii si va incheia un proces verbal de constatare.

In functie de natura daunei, documentele necesare pentru deschiderea dosarului de dauna sunt urmatoarele (fara a se limita doar la acestea):
  • polita de asigurare (copie),
  • actul doveditor al interesului asigurabil (act proprietate/inchiriere, facturi achizitie etc.) asupra bunurilor/imobilelor asigurate (copie),
  • actul identitate al asiguratului sau reprezentatului acestuia (copie si original),
  • schite/planuri ale imobilului, in cazul in care exista (copie),
  • actele intocmite de autoritati/dovada (adeverinta) de la Asociatia de Proprietari, respectiv declaratii ale martorilor (copie),
  • documente doveditoare (contract de reparatie/factura pentru efectuarea reparatiilor sau inlocuirea bunurilor avariate necesare provenind firme specializate).

Reparatiile sau inlocuirile bunurilor afectate ca urmare a producerii unei daune trebuie efectuate dupa constatarea lor de catre asigurator sau dupa obtinerea acordului prealabil al acestuia.

Informatiile prezentate au un caracter general si au scopul de a va informa asupra primelor masuri ce trebuie luate in cazul unui eveniment in care au fost afectate bunurile dumneavoastra. Pentru orice nelamuriri sau informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati sau sa consultati conditiile din polita dumneavoastra de asigurare.

Detalii contact Societati de Asigurare

ASTRA ASIGURARI – 0800 0800 88
www.astrasig.ro

ASIROM ASIGURARI – 021 9599
http://www.asirom.ro/

ALLIANZ TIRIAC – 021 201 90 80 / 81
info@allianztiriac.ro
http://www.allianztiriac.ro/

GROUPAMA – 021 302 08 88; 0372 70 42 89
http://www.groupama.ro/

OMNIASIG – 021 9669
http://www.omniasig.ro/

GENERALI – 021 311 50 61
http://www.generali.ro/

UNIQA – 0758 063 830; 0758 063 831; 0758 063 832; 0758 063 833; 0758 063 834; 021 327 54 48
avizaridaunebucuresti@uniqa.ro
http://www.uniqa.ro/uniqa_ro/

Viorel Mocanu

Account Manager
Raiffeisen Broker de Asigurare - Reasigurare S.R.L
.

Calea Floreasca nr 246D, Etaj 6, Zona C, Sector 1, Bucuresti, RO-014476

Mobil: +40.728.088.841
Fax: +40.21.780.03.03